Nazywam się Ewelina Nogaj.
Jestem dyplomowanym neurologopedą, terapeutą AAC, instruktorem masażu Shantala, oligofrenopedagogiem, surdopedagogiem. Ukończyłam studia z zakresu Pedagogiki Specjalnej o specjalności Logopedia i dodatkowej specjalności surdopedagogika na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz podyplomowe studia Neurologopedyczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie.
We wrześniu 2017r. dołączyłam do grona instruktorów Masażu Shantala.
Od wielu lat pracuję jako logopeda prowadząc diagnozę i terapię dzieci i dorosłych. Swoje doświadczenie zdobywałam w Zespole Szkół Specjalnych nr 109 w Warszawie w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi (w tym z mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zespołami genetycznymi i niepełnosprawnością sprzężoną), w Centrum Mowy i Ruchu Elf w Warszawie, a także w innych warszawskich poradniach, żłobkach, przedszkolach, szkołach masowych, integracyjnych i specjalnych.
W pracy towarzyszy mi motto:
“Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz.”
J. Korczak
Obszar moich zainteresowań :
- Ocena rozwoju noworodków i niemowląt, ocena budowy, funkcji w obrębie jamy ustnej. Ocena karmienia. Rozszerzanie diety.
- Usprawnianie funkcji pokarmowych u dzieci karmionych przez peg, sondę, dzieci z niepełnosprawnościami oraz wybiórczością pokarmową.
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i językowych u dzieci (np. z opóźnionym rozwojem mowy
Specjalizuję się w pracy z noworodkami, niemowlętami dziećmi z zaburzeniami w zakresie: karmienia, rozwoju komunikacji, artykulacji, płynności mówienia, funkcji oddechowych i fonacyjnych.
Podczas terapii wykorzystuję wiele metod wspomagających: PNF, MET, K – Taping, AAC, Gesty GORA, GESTY MAKATON, masaż Shantala, metodę werbo – tonalną, czytanie metodą sylabową, elementy logorytmiki i wiele innych.
Ukończone kurs i szkolenia
- „Niemowlak u logopedy 3 – workshop” (grudzień 2022r)
- „Karmienie piersią – vademecum logopedy” (grudzień 2022r.)
- „Pozycja spoczynkowa języka” (wrzesień 2022r.)
- „Niemowlak u logopedy” (luty 2022r)
- „PUMO” (luty 2022r)
- „Miobobo – Niemowlak u logopedy 2” (luty 2022r.)
- „Terapia manualna w gabinecie logopedycznym.” (maj 2021r)
- Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy.(wrzesień 2020r.)
- „Terapia PNF w Logopedii” (sierpień 2020r.)
- „Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez PEGA lub SONDĘ” (kwiecień 2019r.)
- „Przygotowanie małych użytkowników AC do czytania i pisania” (marzec 2019r.)
- „Terapia zburzeń obszaru ustno –twarzowego, jedzenia i picia w wieku dziecięcym (MET)” (luty/marzec 2018r.)
- Kurs instruktorski Masażu Shantala wg. Metodyki Holenderskiej Organizacji Shantala (wrzesień 2017)
- Szkolenie „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – moduł podstawowy.” (czerwiec 2017)
- Szkolenie „Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, metody terapii.”(kwiecień 2017)
- Szkolenie „K- Taping® Therapist for speech terapy”(grudzień 2016)
- Szkolenie z metody „GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów”(styczeń 2016)
- Szkolenie z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji „MAKATON” – poziom drugi (czerwiec 2015)
- Szkolenie z zakresu alternatywnych i wspomagających metodporozumiewania się (AAC) – stopień drugi (maj 2015)
- Szkolenie z zakresu Programu Rozwoju Komunikacji “MAKATON” – poziom pierwszy (kwiecień 2015)
- Szkolenie „Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy komunikacyjnych dla osób z trudnościami w porozumiewaniu się” (styczeń 2015)
- „Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) cz. 1” (maj 2014)
- „Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie”(kwiecień 2014)
- „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej” (październik 2013)
